BrnoCop odzbrojil odbornou porotu, v silné konkurenci se stal nejlepším webem a stříbrným videem

23.11.2018 | Aktuality

Náborová kampaň Městské policie Brno výrazně uspěla hned ve dvou z pěti kategorií prestižní odborné soutěže zaměřené na nejkvalitnější české marketingové počiny v oblasti personalistiky.

Hrdinové animovaného náborového klipu BrnoCop si v silné konkurenci bank, oděvních řetězců či nadnárodních gigantů vydobyli prvenství mezi kariérními weby a druhé místo za nejlepší české náborové video.

V kategorii Kariérní stránky roku soutěže Recruitment Academy Awards musel BrnoCop zdolat šestatřicet soupeřů. Předčil tedy skvělé internetové prezentace firem jako McDonald’s, Marks & Spencer, Škoda Auto nebo Starbucks.

„Celý ten nápad je úžasně originální. Spoustu lidí vrátil do časů, kdy hráli počítačové hry, a microsite i provedení klipu je fantastické. Video nás uchvátilo svým vtipem, webová stránka vedle toho měla všechny klíčové atributy, které má ideální náborový web mít. Má obrovský potenciál zaujmout, je zábavná a kreativně uchopená,“ řekl za pořadatele Blake Wittman, evropský obchodní ředitel společnosti GoodCall.


Vedoucí tiskového oddělení MP Brno Jakub Ghanem s projektovou manažerkou studia Krutart Juliánou Slivoňovou.


„Za posledních několik let nepamatuji v oblasti marketingu lidských zdrojů mnoho takových zářných příkladů,“ doplnil Wittman.

Náborových videí hodnotila porota třicet pět. I zde se utkaly těžké váhy, mezi nimiž nechybělo Nestlé, ČSOB, Tipsport či Burger King. Nejvíce bodů nasbíralo Sdružení dopravních podniků ČR originálním klipem s hercem a brněnským rodákem Tomášem Matonohou. Brněnští strážníci získali v kategorii Kariérní video roku velmi cenné stříbro.

„Nesmírně si ocenění vážíme. Je pro nás potvrzením od těch nejpovolanějších, že pro nábor děláme marketingově maximum možného. Vyšlapaných cest je mnoho, my jsme se odhodlali zariskovat a proklestit si vlastní. Těší mě, že se to vyplácí,“ podotkl Luboš Oprchal, ředitel Městské policie Brno.

Hodnotili experti

Na úspěchu má velký podíl pražské animační studio Krutart, jehož tým pro brněnské strážníky video zpracoval. „Je pro nás radost tvořit s klienty, kteří se nebojí riskovat a zkoušet neotřelé věci, a přesně taková byla spolupráce na BrnoCopovi. Jsme rádi, že odvaha městské policie byla odměněna takovým oceněním, zvlášť když jsme soutěžili s takovými firmami. Umístění BrnoCopa je nadějí pro veřejné instituce, že s dobrým nápadem budou schopné konkurovat velkým korporacím,“ zhodnotila Juliána Silvie Slivoňová z Krutartu.

Odbornou porotu tvořila akademická rada Recruitment Academy spolu s dalšími experty, například se zakladatelem Marketing Festivalu Jindřichem Fáborským nebo vedoucím Katedry personalistiky Vysoké školy ekonomické Markem Stříteským. Na rozhodování se podíleli i zástupci loňských vítězů, mimo jiné skupina ČEZ.

Vyhlášení se konalo 22. listopadu 2018 v pražské La Fabrice. Kromě prestižního uznání získala městská policie i hodnotné ceny v podobě individuálních kurzů a služeb pro další vylepšování náboru zaměstnanců.


Městské policii Brno momentálně schází okolo padesáti strážníků. Od druhé poloviny září, kdy náborové video zveřejnila, se zájem uchazečů o práci zvýšil přibližně na dvojnásobek oproti srovnatelným obdobím za tři uplynulé roky. Personální oddělení si díky tomu mohlo jen během podzimu pozvat k pohovoru tři desítky zájemců, kteří by podle zaslaných materiálů mohli splňovat nároky kladené na strážníky a měli by šanci projít výběrovým řízením. Nejbližší tříměsíční rekvalifikační kurz začíná v lednu 2019. (jag)