9. Žádosti o informace
Poslední aktualizace: 1. 7. 2017; Datum zveřejnění: 1. 1. 2007
Právo na informace je zakotveno v Listině základních práv a svobod v čl. 17. Podmínky a způsob poskytování informací státními orgány a orgány územní samosprávy stanoví zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Žadatelem je každá fyzická i právnická osoba, která Městskou policii Brno žádá o informaci.
Žadatel nemusí právní či jiný zájem pro účel své žádosti ani prokazovat, ani sdělovat.
Z písemné žádosti musí být zřejmé:
- komu je určena (že je určena Městské policii Brno);
- že se žadatel domáhá poskytnutí informace podle zákona;
- adresa pro doručování (za doručovací adresu je považována i elektronická adresa).
Jedná se o základní náležitosti, které musí každá žádost o informaci vždy obsahovat a pro případ kladného vyřízení žádosti jsou dostačující. V případě, že však výše uvedené náležitosti neobsahuje, není žádostí ve smyslu zákona.
Žádosti o poskytnutí informace dle § 13 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, vztahující se k činnosti Městské policie Brno se podávají:
Ústně lze podat:
- telefonicky přes výše uvedenou telefonní ústřednu či přímo na č. 541124350
- osobně na ředitelství
Písemně lze podat na adrese ředitelství:
- poštou
- předáním písemnosti
na formuláři žádosti o poskytnutí informace (k dispozici na ředitelství) – nejde o povinný formulář nebo pod položkou 12. Formuláře
Elektronickou poštou lze podat:
- do datové schránky scedv36
- zasláním písemnosti na podatelna.mpbbrno.cz
Postupy, opravné prostředky a viz. http://www.brno.cz/
Podrobněji
Datum zveřejnění: 1. 1. 2007
Aktualizace směrnice k 26. 7. 2016